Skoči na glavno vsebino

Socialna pedagoginja

Socialna pedagoginja nudi pomoč otrokom s posebnostmi na področju čustvovanja, vedenja, samopodobe, socialnih veščin, komunikacije, odgovornosti in motivacije.

Otrokom nudi podporo ob doživljanju različnih stisk ter jim pomaga pri krepitvi socialnih veščin, ki so pomembne tako za otrokov odnos do samega sebe kot tudi za učinkovitejše funkcioniranje v različnih socialnih okoljih.

 Socialno pedagoška obravnava vključuje:

  • razvijanje in krepitev ustrezne samopodobe in skrbi zase,
  • razvijanje veščin ozaveščanja, izražanja in soočanja s posameznimi čustvi,
  • razvijanje empatije in skrbi za sočloveka,
  • razvijanje komunikacijskih veščin, asertivnosti,
  • razvijanje veščin navezovanja stikov in sodelovanja,
  • razvijanje veščin sprejemanja lastne drugačnosti in drugačnosti drugih,
  • razvijanje veščin konstruktivnega vedenja in izboljšanja samokontrole,
  • razvijanje veščin prevzemanja odgovornosti za lastno vedenje,
  • razvijanje veščin za reševanje sporov oziroma strategij ravnanj v posameznih socialnih situacijah,
  • razvijanje veščin, ki prispevajo k večji samostojnosti otroka,
  • razvijanje ustreznih učnih strategij in samoorganizacije dela,
  • razvijanje veščin razbremenitve in sprostitve.

Pri otrocih, pri katerih so spremembe v čustvenem odzivanju in/ali vedenju prisotne dalj časa, je potrebna kontinuirana pomoč v obliki dodatne strokovne pomoči. Pomembno je, da smo pri otroku pozorni in poiščemo strokovno pomoč: 

  1. ko intenziteta čustvenih odzivov in vedenja presega stopnjo pričakovanega za razvojno obdobje ali okoliščine;
  2. ko je vedenje in/ali čustvovanje nekontrolirano ali iracionalno in se kaže vsaj šest mesecev; motnje se pojavljajo v najmanj dveh okoljih (npr. v šoli, doma, v vrstniški skupini, širšem okolju);
  3. ko težave pomembno ovirajo otrokovo učinkovitost in prilagajanje na enem ali več področjih (učni uspeh, socialni odnosi, prilagajanje šolskim pravilom, skrb zase);
  4. če otrok nima zadosti varovalnih dejavnikov v svojem primarnem in širšem socialnem okolju (odsotnost izkušenj dobre povezanosti, doživljanje odklanjanja in zavrnitve).

Kontakt:

Tjaša Tiršek, mag. prof. soc. ped.

E-pošta: tjasa.tirsek@osglazija-celje.si

Dostopnost